„Золотий Колобок ”

Умови
проведення І туру туристсько-краєзнавчого конкурсу
„Золотий Колобок ”

Мета і завдання конкурсу.

Конкурс проводиться з метою активізації туристсько-краєзнавчої роботи в регіоні, залучення учнівської та студентської молоді, педагогічних працівників та громадськості до участі у туристсько-краєзнавчих заходах і заходах з європейської просвіти, формування здорового способу життя підростаючого покоління, національно-патріотичного виховання учнівської молоді засобами туризму і краєзнавства.

         Завдання конкурсу:
·     залучення учнівської та студентської молоді, педагогічних працівників до участі в походах, експедиціях, дослідженнях, змаганнях, заняттях у гуртках туристсько-краєзнавчого профілю;
·     дослідження історії життя Героїв Небесної Сотні, учасників Революції гідності, українських військових, добровольців, волонтерів, які відстоюють територіальну цілісність на Сході України, видання збірника «Герої не вмирають»;
·     виявлення та впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду з туристсько-краєзнавчого напрямку, публікація в туристсько-краєзнавчому альманасі „Моє Придніпров’я” та розміщення на сайтах Центру, Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді кращих маршрутів ріднокраєм, кращого досвіду  з національно-патріотичного виховання, з організації та проведення гри «Сокіл» («Джура»);
·     укладання і видання довідника „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”;
·     упорядкування діяльності музеїв закладів освіти області у напрямку розвитку екскурсійної роботи з національно-патріотичного виховання відповідно до листа МОН України від 22.05.2015 №1/9-255 «Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю»;
·     укладання і видання матеріалів номінації «До європейської спільноти через дослідження традицій і звичаїв народів»;
·     підготовка матеріалів для створення музеїв туризму в навчально-виховних закладах Дніпропетровської області.

Порядок участі у номінаціях конкурсу.

         Конкурс проводиться за такими номінаціями:

1)  „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”;
2)  „До європейської спільноти через дослідження традицій і звичаїв народів світу”;
3)  „Розробка масового заходу з військово-патріотичного напряму з написанням журналістської статті на прикладі шкільних,  районних/міських етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”)„.
4)  „Герої не вмирають”;
Номінація „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”

1.    Мета і завдання номінації.
Збір, систематизація та узагальнення інформації про туристичні маршрути теренами Дніпропетровської області, які можуть бути реально запропоновані для відвідувачів; зацікавлення учнівської та студентської молоді географією рідного краю, підвищення результативності праці вчителя, керівника гуртка, удосконалення умінь і навичок підбирати інформацію з різних джерел географічних та історичних знань, працювати з додатковою літературою, Інтернет-ресурсами; виховувати почуття взаємодопомоги, толерантності, доброзичливості, патріотизму.
Туристичні маршрути мають включати матеріали, пов’язані з мужністю та героїзмом учасників революційних подій в Україні протягом 2013-2014 років, учасників антитерористичної операції, волонтерів, воїнів Української армії тощо.
Кінцевий результат:
·      узагальнення інформації щодо апробованих і діючих туристичних маршрутів;
·      використання музеїв відповідно до створеного каталогу;
·      планування, відкриття нових туристсько-екскурсійних маршрутів та спортивно-туристичних походів;
·      укладання і видання довідника або серії довідників про туристичні (екскурсійні та спортивні) маршрути Дніпропетровщиною.
2.    Учасники номінації. 
Представляти до конкурсу інформаційні матеріали мають право окремі учні, гуртківці, студенти, педагоги, керівники гуртків, музеїв, організатори туризму тощо як одноосібно, так і у складі авторських колективів (у кількості не більше трьох осіб). При цьому вік учасників не береться до уваги при оцінюванні якості конкурсних робіт. До конкурсу можуть подаватися інформаційні матеріали по туристських маршрутах, які брали участь в інших конкурсах, в т.ч. у попередні роки, але оформлені відповідно до вимог номінації.
3.    Вимоги до оформлення конкурсних матеріалів.
·      Учасники конкурсного відбору за номінацією представляють на розгляд журі власну інформаційно-довідкову розробку, яка уміщує інформацію по двох – шести туристичних маршрутах теренами Дніпропетровщини, розробленими автором (-ами). При цьому бажаним є представляти в одній роботі рівну кількість як туристсько-екскурсійних, так і спортивно-туристських маршрутів. Також необхідно включити відвідування музеїв при навчальних закладах Дніпропетровщини відповідно до тематики обраного маршруту.
·      Технічні вимоги до оформлення. Робота виконується українською або іншою (російською, англійською тощо) мовою у вигляді документу з комп’ютерним набором текстової частини та ілюстративним матеріалом. Текстова частина набирається шрифтом Times New Roman, кегль 12 (у таблицях – 10), інтервал друку 1, вирівнювання по-ширині, абзацний відступ 1 см, вихідний формат документу А4. Ілюстративний матеріал виконується у якості не гірше 300 dpi, у оптимальному за змістом співвідношенні довжини і ширини. Обов’язковими є підписи назв до кожної ілюстрації (розміщенням під малюнком) та таблиці (розміщенням над таблицею). Ілюстрації подавати вставленими у текстовий документ.
·      Спосіб представлення роботи на конкурс – будь-який, зручний для автора: а) у роздрукованому вигляді із додатком на електронному носії, формат друку – на листах формату А4 з одностороннім друком, у переплетеному вигляді); б) лише на електронному носії (CD, флешці) із зазначенням на його обкладинці вихідних даних про роботу та її авторів; в) у вигляді прикріплених файлів (або посилань на місце збереження документів) до листа електронною поштою, надісланого на офіційну електронну адресу КЗ „ДДЮЦМС” ДОР із зазначенням номінації.
·      Змістовні блоки конкурсної роботи:
Титульний аркуш (із зазначенням учбового закладу, адміністративно-територіальної одиниці, авторів, назви конкурсу і конкурсної номінації, на яку подано роботу, контактних даних для оперативного зв’язку із авторами роботи);
Зміст (із нумерованим переліком змістовних складових конкурсної роботи, зазначенням сторінок, на яких вони розміщені);
Вступ (обсягом до однієї сторінки, узагальненою інформацією про представлені в роботі туристичні маршрути, принципи їх укладання і ступінь новизни порівняно з іншими, вже існуючими);
Інформація про туристичні маршрути (подається за нижче наведеною змістовно-інформаційною схемою по кожному з маршрутів по-окремо, загальним обсягом не більше трьох сторінок на маршрут разом з ілюстративним матеріалом); до змісту роботи рекомендується включати туристсько-екскурсійні і спортивно-туристичні маршрути в однаковому кількісному співвідношенні (в сумі від двох до шести маршрутів);
Відомості про досвід апробації розроблених туристських маршрутів (відомості, що засвідчують апробацію авторами туристських маршрутів, з назвою та фото навчальних закладів, інформація про які представлена на конкурс, обсягом до п’яти сторінок).
·      Змістовно-інформаційні схеми описів кожного з туристичних маршрутів, що подаються на конкурс за даною номінацією:
А) Представлення інформації про розроблені туристсько-екскурсійні маршрути. Наводяться назва маршруту, відомості про його класифікаційні характеристики, розробників (авторів), картосхема із чіткою прорисовкою лінії маршруту уздовж вулиць і доріг, опис лінії маршруту і перелік основних об’єктів показу, враховуючи музеї, анотація маршруту, опис трьох-чотирьох найважливіших об’єктів екскурсійного огляду із їхніми фотозображеннями. Розташування і розміри змістовних блоків можуть незначно варіювати, при цьому важливо дотримуватися загальної моделі опису екскурсійного маршруту, не змінювати обсяг і послідовність інформаційних блоків.
Б) Представлення інформації про розроблені спортивно-туристичні маршрути. Наводяться назва маршруту, відомості про його класифікаційні і технічні (спорядження, навички, особливості місцевості) характеристики, розробників (авторів), картосхема із чіткою прорисовкою лінії маршруту уздовж дійсних шляхів, опис лінії маршруту і перелік основних об’єктів, між якими здійснюється переміщення (з розбивкою по днях),  враховуючи відвідування музеїв, анотація походу, опис спортивно-туристичних особливостей і видів краєзнавчої діяльності по окремих днях, ілюстрований фотозображеннями із досвіду його організації і проведення. Розташування і розміри змістовних блоків можуть незначно варіювати, при цьому важливо дотримуватися загальної моделі опису спортивно-туристичного маршруту, не змінювати обсяг і послідовність інформаційних блоків.

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією
 „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”
Критерії оцінювання
Бали

1. Вихідні дані роботи – зазначення:
назви номінації конкурсу
1
назви роботи, району/міста, населеного пункту, закладу освіти
2
Виконавця (-ів) та/або колективу (групи)
2
2.Вимоги до оформлення тексту роботи
загальний обсяг до 25 друк. Стор., шрифт Times New Roman 12, інт. 1
5
грамотність та охайність оформлення
5
3.Якість і повнота інформації про турист
ські маршрути
Якість і повнота вступу
5
Повнота і точність наведених даних по маршрутах
5
Якість ілюстрацій до маршрутів, їх відповідність змісту опису, самостійність виконання, збереження авторського права
5
Визначення класифікаційних категорій маршрутів, наявність туристсько-екскурсійних і спортивно-туристичних маршрутів
5
Якість і точність картографічного відображення маршрутів
5
Повнота і точність описів маршрутів
5
Наявність досвіду апробації розроблених маршрутів
5
4. Пізнавальне, освітнє, виховне, оздоровче, спортивне значення спортивно-туристичних походів, їхня оригінальність
10
5.Використання музеїв закладів освіти області (збірники ДДЮЦМС №1, №2)
10
6. Придатність представленої роботи для включення до змісту довідника „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”
10
Загальна сума балів
80



Номінація „До європейської спільноти через дослідження
традицій і звичаїв  народів світу”

1. Мета і завдання номінації.
Залучення  шкільної  та студентської молоді  Дніпропетровської області до  процесу  наближення до культурних цінностей і стандартів країн Європи та світу, виховання особистості на засадах толерантності, відчуття європейської громадянськості.
Кінцевий результат:
·      створення бази даних про дивні свята європейських та інших країн для практичного використання під час подорожей, тренінгів, презентацій, проведення національних свят;
·      удосконалення дослідницьких умінь та навичок учнівської та студентської молоді, розширення знань про традиції, звичаї інших народів у порівнянні з українськими;
·      видання збірки „Незвичайні свята в європейських та інших країнах світу”.
2.Учасники номінації.
У конкурсі беруть участь окремі учні, студенти, групи (до 3 осіб), гуртки ( до 5 осіб) тощо, які цікавляться туристсько-краєзнавчим напрямком та європейською просвітою.
3. Загальні вимоги.
Учасники конкурсу мають дослідити в довільній формі найцікавіші і незвичайні свята в європейських та інших країнах світу та описати їх у чіткій відповідності щодо запропонованих критеріїв оцінки.
·         В роботі досліджується свято, яке відзначається тільки в одній країні і вважається маловідомим або невідомим широкому загалу.
·         Робота виконується українською мовою обсягом до 10 сторінок, текстовий шрифт – Times New Roman 14, інтервал - 1, поля - 2 см.
·         Надаються підписані додаткові матеріали (фотографії, малюнки, ілюстрації, схеми тощо), які відображають картину свята та доступні до перегляду.
·         Робота надсилається в електронному вигляді (прикріпленим файлом до листа від заявника) на електронну адресу tsym.metod.kabinet@gmail.com з поміткою в темі листа „Золотий Колобок. Дослідження свята”.

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією „До європейської спільноти через дослідження традицій і звичаїв народів світу”

 № з/п
Критерій
Бали
1.              
Коротка загальна інформація (до 1 стор.):
- назва конкурсу та номінації;
- назва роботи;
- назва адміністративно-територіальної одиниці та
   населеного пункту;
- заклад освіти;
- інформація про авторів роботи (прізвище, ім’я, по
  батькові, місце роботи/навчання, посада);
5 балів
2.              
Анотації (короткий опис) роботи (до 1 сторінки):
- назва країни;
- назва свята;
- терміни та рівень (місцевий, регіональний, національний) проведення; 
- організатори;
- кількість учасників;
- список джерел інформації
10 балів
3.              
Відповідність вимогам щодо оформлення:
-       обсяг роботи  – до 5 сторінок (окрім титульної та додатків);
-        шрифт Times New Roman 14, інтервал - 1, поля - по 2 см;
-       додатки (не більше трьох) з підписами
5 балів
4.              
Відображення інформації про свято в жанрі есе (до 1 стор.).
Оцінюється:
·      змістовність;
·      лаконічність; 
·      грамотність та стиль;
·      вказаний автор/и тексту есе
12 балів
5.              
Оригінальність роботи:
-   досліджується свято, яке  проводиться тільки в одній країні;
-   відображена історія виникнення свята.;
-   визначений тип свята (державне, фольклорне, релігійне тощо);
-   цікаві випадки з історії проведення свята
Вітається дослідження свят, які є маловідомими або невідомими широкому загалу.
13 балів
6.              
Опис проведення свята: хто організовує та проводить (державні/недержавні організації, активісти місцевих громад, фонди тощо); як проходить підготовка; коли і як починається; скільки триває, хто бере участь; коли і як закінчується; традиції (особливості) проведення
20 балів
7.              
Дослідження аналогії щодо:
- проведення подібних свят (навіть у минулому) в інших країнах Європи та світу   (зокрема в Україні);
- історії їх виникнення,
- дотримання традицій тощо
10 балів
8.              
Відповідність додаткових матеріалів темі роботи та їх якість
5 балів
9.              
Туристична привабливість свята:
зацікавленість з боку туристів  (з яких країн, кількість гостей, можливість брати безпосередню участь в події тощо, приклади)
10 балів
Загальна сума балів
90 балів

Номінація
„Розробка масового заходу з військово-патріотичного напряму з написанням журналістської статті на прикладі шкільних,  районних/міських етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”)

1.    Мета і завдання номінації.
Сприяння фізичному, мораль-психологічному, інтелектуальному, ідейно-духовному вихованню і самовихованню юних захисників Вітчизни на основі українських національних традицій, християнської моралі, прикладів мужності і героїзму українських воїнів, земляків, учасників Революції гідності, АТО тощо. Урізноманітнення методів і форм виховної роботи, популяризація та впровадження інновацій у навчально-виховний процес закладів освіти Дніпропетровщини.
 Кінцевий результат:
·      підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі  методики козацько-лицарського виховання і створення потужного молодіжного патріотичного руху за підтримки органів влади та місцевого самоврядування;
·      розвиток та популяризація українських спортивних та бойових традицій, відродження національних єдиноборств, зацікавлення та заохочення молоді до військової служби;
·      підготовка учнівської молоді до виконання громадянського і конституційного обов’язку – служби в лавах Збройних Сил України та в рядах Національної гвардії України;
·      узагальнення збірки кращих інноваційних матеріалів щодо створення єдиної системи патріотичного виховання молоді на Дніпропетровщині.
2.    Учасники номінації.
            У конкурсі беруть участь педагоги, керівники позашкільних закладів освіти, методисти з виховної роботи, відповідальні за ТКР в регіоні, керівники гуртків, представники громадських організацій як одноосібно, так і в складі авторських колективів (не більше 3-х осіб).
3.    Загальні вимоги.
·      Учасники конкурсу представляють журналістську статтю українською мовою про проведений масовий захід під гаслом: „В єдності – сила! В силі – перемога!” (2 сторінки друкованого тексту).
·      В статті в цікавій формі повинно бути відображено хід інноваційного масового заходу ( сценарії урочистого відкриття/закриття шкільного, районного або міського етапів гри „Сокіл” („Джура”), ранкової або вечірньої збірки табору, організаційні засади та структура гри, символіка, виховний ідеал тощо), наведені приклади-факти з підготовки та проведення заходу, обґрунтовано його значення та цінність для учасників і колег в практичній діяльності.
·      Розробка (сценарій) масового заходу (обсягом не більше 10-12 сторінок;  текстова частина набирається шрифтом Times New Roman, кегль 14 (у таблицях – 10–12), інтервал друку 1, вирівнювання по-ширині, абзацний відступ 1 см, вихідний формат документу А4. На титульному аркуші зазначається навчальний заклад, адміністративно-територіальна одиниця, автори, назва конкурсу і конкурсної номінації, на яку подано роботу, контактні дані для оперативного зв’язку із авторами роботи та містить наступні змістовні блоки:
ü вступна частина, де вказується мета та основні завдання масового заходу, для якої категорії вихованців розробка підготовлена, на яку категорію педагогів розрахована (0,5 – 1 стор.);
ü загальний сценарій масового заходу;
ü план підготовки, рекомендації;
ü кількість учасників заходу;
ü відгуки від учасників та відвідувачів заходу, їх побажання (в т.ч. від козацьких, громадських організацій);
ü список використаної літератури, враховуючи Інтернет-джерела;
ü копії наказів про проведення та підсумки масового заходу;
ü наявність стислої характеристики та фото автора(ів).

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією
„Розробка масового заходу з військово-патріотичного напряму з написанням журналістської статті на прикладі шкільних,  районних/міських етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”)

№ з/п
Критерії
Бали
1.
Наявність стислої характеристики автора(ів) заходу.
5 балів
2.
Відповідність статті жанровим вимогам.
20 балів
3.
Оформлення роботи, стиль, грамотність та охайність.
5 балів
4.
Залучення громадських організацій, військових частин, козацьких формувань, волонтерів, учасників Революції гідності, АТО до участі у заході
15 балів
5.
Використання інноваційних форм та методів виховної роботи. Методичний рівень рекомендацій
10 балів
6.
Якість та доцільність представлених додатків, відгуків.
5 балів
7.
Досконалість підготовки та майстерність проведення масового заходу. Його практична спрямованість, враховуючи кількість охоплених.
10 балів
8.
Цінність масового заходу, його виховне та освітнє значення.
Можливість використання даної розробки в інших регіонах.
10 балів

Загальна сума балів
80 балів
           
Номінація „Герої не вмирають”

1.    Мета і завдання номінації.
Зібрання, систематизація та узагальнення інформації про патріотів Дніпропетровщини, які  були учасниками Революції гідності, захищали, захищають територіальну цілісність України на Сході, допомагають щоденно українським воїнам і особам внутрішнього переміщення (переселенцям); виховання національної гідності, збільшення кількості дітей та молоді, які пишаються своїм українським походженням, громадянством та готові до захисту своєї Батьківщини.
Кінцевий результат:
·      Знання про видатних і маловідомих особистостей земляків-патріотів шляхом дослідження історії життя кожного та представлення їх імен широкому суспільному загалу;
·      Створення експозиції музеїв при закладах освіти Дніпропетровщини про захисників Вітчизни 2013-2016 років;
·      Укладання і видання збірника «Герої не вмирають».
2.    Учасники номінації.
Представляти до конкурсу інформаційні матеріали мають право окремі учні, гуртківці, студенти, педагоги, організатори туризму тощо як одноосібно, так і у складі авторських колективів (у кількості не більше трьох осіб). Вік учасників не береться до уваги при оцінюванні якості конкурсних робіт.
3.    Загальні вимоги.
·      Учасники конкурсу мають дослідити в довільній формі історії життя учасників Революції гідності, АТО, українських військових, причетних до подій на Сході України, добровольців, волонтерів та описати їх у чіткій відповідності до Критеріїв оцінювання, враховуючи те, що вони є або були жителями Дніпропетровської області. Узагальнений інформаційний матеріал може бути у формі статті, новели, поеми тощо про захисників Вітчизни, які представляють той регіон де мешкає домінант. Обсяг дослідження до 12 сторінок друкованого тексту.
·      В одній роботі може бути опис дослідження історії життя одного героя (учасник Революції гідності, АТО, український військовий, доброволець, волонтер). Опис дослідження життя героя повинен бути глибоким, змістовним, всебічним, мати причинно-наслідкові зв’язки, аналітичний погляд на поведінку, виконання священного конституційного обов’язку, суспільну активність та професійну діяльність, вчинки тощо.
Елементи біографії героя повинні бути конкретними і яскравими, присутність особистої думки автора, особисте відношення до героя, хвилювання за його долю сприятимуть душевності розповіді, правдивому відтворенню історичних подій сьогодення.
·      Робота-дослідження повинна містити якісну кольорову фотографію героя розповіді (10 х 15), до 8 фотографій різних форматів про його життя, рідних, друзів тощо, також газетні публікації, інтернет-повідомлення, копії власних документів героя, копії його нагород, якщо вони є, спогади друзів.
·      Важливо звернути увагу на заходи, які проводилися в регіоні щодо вшанування українського героя – учасника Революції гідності, АТО, військового, добровольця, волонтера  (вечір зустрічі, встановлення пам’ятників, відкриття пам’ятних дошок, відвідування шпиталів, лікарень тощо), на шанобливе відношення до його батьків та родичів.
·      Текст матеріалу надається в друкованому вигляді з електронним носієм (диск), загальним обсягом не більше 25 сторінок з додатками (шрифт Times New Roman, 14, інтервал 1,5; додатки у форматі JPG з роздільною здатністю 300 dpi).

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією
„Герої не вмирають

№ з/п
Критерії оцінювання
Бали
1.
Коротка загальна інформація:
-  назва номінації;
-  назва роботи;
-  назва населеного пункту (повністю);
-  назва закладу освіти (повністю);
-  про автора (авторів): ПІБ повністю, місце роботи або навчання, посада або клас
5 балів
2.
Відповідність вимогам щодо оформлення (шрифт, стиль, грамотність, жанрова специфіка, наявність електронного носія, загальний обсяг до 25 друкованих сторінок з додатками, список джерел інформації)
15 балів
3.
Відповідність матеріалу вимогам конкурсу:
-  ПІБ (повністю) героя;
-  дата та місце народження;
-  відомості про батьків, власну сім'ю (при наявності), рідних та близьких;
-  в/ч та місце її знаходження або волонтерська чи громадська організація, інші суспільні інституції, до яких має пряме відношення герой;
-  звання, нагороди, якщо вони є;
-  обставини загибелі, поранення, якщо вони мають місце;
-  спогади друзів, військовослужбовців, рідних та інших людей;
-  заходи, які проводилися в регіоні щодо вшанування героя;
-  якість додатків;
-  підписи фотографій
20 балів
4.
Повнота і точність описової частини:
-  дослідження історії життя героя;
-  цікаві випадки з історії життя;
-  свій погляд, своє ставлення до подій та героя;
-  оригінальність змісту;
-  лаконічність;
-  посилання на додаткові джерела
25 балів
5.
Пізнавальна, виховна та естетична цінність роботи
15 балів
6.
Розміщення інформації про героя в музеях або куточках при закладах освіти області
10 балів

Загальна сума балів
90 балів


 Умови
проведення І туру туристсько-краєзнавчого конкурсу
„Золотий Колобок ”

Мета і завдання конкурсу.

Конкурс проводиться з метою активізації туристсько-краєзнавчої роботи в регіоні, залучення учнівської та студентської молоді, педагогічних працівників та громадськості до участі у туристсько-краєзнавчих заходах і заходах з європейської просвіти, формування здорового способу життя підростаючого покоління, національно-патріотичного виховання учнівської молоді засобами туризму і краєзнавства.

         Завдання конкурсу:
·     залучення учнівської та студентської молоді, педагогічних працівників до участі в походах, експедиціях, дослідженнях, змаганнях, заняттях у гуртках туристсько-краєзнавчого профілю;
·     дослідження історії життя Героїв Небесної Сотні, учасників Революції гідності, українських військових, добровольців, волонтерів, які відстоюють територіальну цілісність на Сході України, видання збірника «Герої не вмирають»;
·     виявлення та впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду з туристсько-краєзнавчого напрямку, публікація в туристсько-краєзнавчому альманасі „Моє Придніпров’я” та розміщення на сайтах Центру, Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді кращих маршрутів ріднокраєм, кращого досвіду  з національно-патріотичного виховання, з організації та проведення гри «Сокіл» («Джура»);
·     укладання і видання довідника „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”;
·     упорядкування діяльності музеїв закладів освіти області у напрямку розвитку екскурсійної роботи з національно-патріотичного виховання відповідно до листа МОН України від 22.05.2015 №1/9-255 «Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю»;
·     укладання і видання матеріалів номінації «До європейської спільноти через дослідження традицій і звичаїв народів»;
·     підготовка матеріалів для створення музеїв туризму в навчально-виховних закладах Дніпропетровської області.

Порядок участі у номінаціях конкурсу.

         Конкурс проводиться за такими номінаціями:

1)  „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”;
2)  „До європейської спільноти через дослідження традицій і звичаїв народів світу”;
3)  „Розробка масового заходу з військово-патріотичного напряму з написанням журналістської статті на прикладі шкільних,  районних/міських етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”)„.
4)  „Герої не вмирають”;
Номінація „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”

1.    Мета і завдання номінації.
Збір, систематизація та узагальнення інформації про туристичні маршрути теренами Дніпропетровської області, які можуть бути реально запропоновані для відвідувачів; зацікавлення учнівської та студентської молоді географією рідного краю, підвищення результативності праці вчителя, керівника гуртка, удосконалення умінь і навичок підбирати інформацію з різних джерел географічних та історичних знань, працювати з додатковою літературою, Інтернет-ресурсами; виховувати почуття взаємодопомоги, толерантності, доброзичливості, патріотизму.
Туристичні маршрути мають включати матеріали, пов’язані з мужністю та героїзмом учасників революційних подій в Україні протягом 2013-2014 років, учасників антитерористичної операції, волонтерів, воїнів Української армії тощо.
Кінцевий результат:
·      узагальнення інформації щодо апробованих і діючих туристичних маршрутів;
·      використання музеїв відповідно до створеного каталогу;
·      планування, відкриття нових туристсько-екскурсійних маршрутів та спортивно-туристичних походів;
·      укладання і видання довідника або серії довідників про туристичні (екскурсійні та спортивні) маршрути Дніпропетровщиною.
2.    Учасники номінації. 
Представляти до конкурсу інформаційні матеріали мають право окремі учні, гуртківці, студенти, педагоги, керівники гуртків, музеїв, організатори туризму тощо як одноосібно, так і у складі авторських колективів (у кількості не більше трьох осіб). При цьому вік учасників не береться до уваги при оцінюванні якості конкурсних робіт. До конкурсу можуть подаватися інформаційні матеріали по туристських маршрутах, які брали участь в інших конкурсах, в т.ч. у попередні роки, але оформлені відповідно до вимог номінації.
3.    Вимоги до оформлення конкурсних матеріалів.
·      Учасники конкурсного відбору за номінацією представляють на розгляд журі власну інформаційно-довідкову розробку, яка уміщує інформацію по двох – шести туристичних маршрутах теренами Дніпропетровщини, розробленими автором (-ами). При цьому бажаним є представляти в одній роботі рівну кількість як туристсько-екскурсійних, так і спортивно-туристських маршрутів. Також необхідно включити відвідування музеїв при навчальних закладах Дніпропетровщини відповідно до тематики обраного маршруту.
·      Технічні вимоги до оформлення. Робота виконується українською або іншою (російською, англійською тощо) мовою у вигляді документу з комп’ютерним набором текстової частини та ілюстративним матеріалом. Текстова частина набирається шрифтом Times New Roman, кегль 12 (у таблицях – 10), інтервал друку 1, вирівнювання по-ширині, абзацний відступ 1 см, вихідний формат документу А4. Ілюстративний матеріал виконується у якості не гірше 300 dpi, у оптимальному за змістом співвідношенні довжини і ширини. Обов’язковими є підписи назв до кожної ілюстрації (розміщенням під малюнком) та таблиці (розміщенням над таблицею). Ілюстрації подавати вставленими у текстовий документ.
·      Спосіб представлення роботи на конкурс – будь-який, зручний для автора: а) у роздрукованому вигляді із додатком на електронному носії, формат друку – на листах формату А4 з одностороннім друком, у переплетеному вигляді); б) лише на електронному носії (CD, флешці) із зазначенням на його обкладинці вихідних даних про роботу та її авторів; в) у вигляді прикріплених файлів (або посилань на місце збереження документів) до листа електронною поштою, надісланого на офіційну електронну адресу КЗ „ДДЮЦМС” ДОР із зазначенням номінації.
·      Змістовні блоки конкурсної роботи:
Титульний аркуш (із зазначенням учбового закладу, адміністративно-територіальної одиниці, авторів, назви конкурсу і конкурсної номінації, на яку подано роботу, контактних даних для оперативного зв’язку із авторами роботи);
Зміст (із нумерованим переліком змістовних складових конкурсної роботи, зазначенням сторінок, на яких вони розміщені);
Вступ (обсягом до однієї сторінки, узагальненою інформацією про представлені в роботі туристичні маршрути, принципи їх укладання і ступінь новизни порівняно з іншими, вже існуючими);
Інформація про туристичні маршрути (подається за нижче наведеною змістовно-інформаційною схемою по кожному з маршрутів по-окремо, загальним обсягом не більше трьох сторінок на маршрут разом з ілюстративним матеріалом); до змісту роботи рекомендується включати туристсько-екскурсійні і спортивно-туристичні маршрути в однаковому кількісному співвідношенні (в сумі від двох до шести маршрутів);
Відомості про досвід апробації розроблених туристських маршрутів (відомості, що засвідчують апробацію авторами туристських маршрутів, з назвою та фото навчальних закладів, інформація про які представлена на конкурс, обсягом до п’яти сторінок).
·      Змістовно-інформаційні схеми описів кожного з туристичних маршрутів, що подаються на конкурс за даною номінацією:
А) Представлення інформації про розроблені туристсько-екскурсійні маршрути. Наводяться назва маршруту, відомості про його класифікаційні характеристики, розробників (авторів), картосхема із чіткою прорисовкою лінії маршруту уздовж вулиць і доріг, опис лінії маршруту і перелік основних об’єктів показу, враховуючи музеї, анотація маршруту, опис трьох-чотирьох найважливіших об’єктів екскурсійного огляду із їхніми фотозображеннями. Розташування і розміри змістовних блоків можуть незначно варіювати, при цьому важливо дотримуватися загальної моделі опису екскурсійного маршруту, не змінювати обсяг і послідовність інформаційних блоків.
Б) Представлення інформації про розроблені спортивно-туристичні маршрути. Наводяться назва маршруту, відомості про його класифікаційні і технічні (спорядження, навички, особливості місцевості) характеристики, розробників (авторів), картосхема із чіткою прорисовкою лінії маршруту уздовж дійсних шляхів, опис лінії маршруту і перелік основних об’єктів, між якими здійснюється переміщення (з розбивкою по днях),  враховуючи відвідування музеїв, анотація походу, опис спортивно-туристичних особливостей і видів краєзнавчої діяльності по окремих днях, ілюстрований фотозображеннями із досвіду його організації і проведення. Розташування і розміри змістовних блоків можуть незначно варіювати, при цьому важливо дотримуватися загальної моделі опису спортивно-туристичного маршруту, не змінювати обсяг і послідовність інформаційних блоків.

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією
 „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”
Критерії оцінювання
Бали

1. Вихідні дані роботи – зазначення:
назви номінації конкурсу
1
назви роботи, району/міста, населеного пункту, закладу освіти
2
Виконавця (-ів) та/або колективу (групи)
2
2.Вимоги до оформлення тексту роботи
загальний обсяг до 25 друк. Стор., шрифт Times New Roman 12, інт. 1
5
грамотність та охайність оформлення
5
3.Якість і повнота інформації про турист
ські маршрути
Якість і повнота вступу
5
Повнота і точність наведених даних по маршрутах
5
Якість ілюстрацій до маршрутів, їх відповідність змісту опису, самостійність виконання, збереження авторського права
5
Визначення класифікаційних категорій маршрутів, наявність туристсько-екскурсійних і спортивно-туристичних маршрутів
5
Якість і точність картографічного відображення маршрутів
5
Повнота і точність описів маршрутів
5
Наявність досвіду апробації розроблених маршрутів
5
4. Пізнавальне, освітнє, виховне, оздоровче, спортивне значення спортивно-туристичних походів, їхня оригінальність
10
5.Використання музеїв закладів освіти області (збірники ДДЮЦМС №1, №2)
10
6. Придатність представленої роботи для включення до змісту довідника „Туристичні маршрути Дніпропетровщиною”
10
Загальна сума балів
80



Номінація „До європейської спільноти через дослідження
традицій і звичаїв  народів світу”

1. Мета і завдання номінації.
Залучення  шкільної  та студентської молоді  Дніпропетровської області до  процесу  наближення до культурних цінностей і стандартів країн Європи та світу, виховання особистості на засадах толерантності, відчуття європейської громадянськості.
Кінцевий результат:
·      створення бази даних про дивні свята європейських та інших країн для практичного використання під час подорожей, тренінгів, презентацій, проведення національних свят;
·      удосконалення дослідницьких умінь та навичок учнівської та студентської молоді, розширення знань про традиції, звичаї інших народів у порівнянні з українськими;
·      видання збірки „Незвичайні свята в європейських та інших країнах світу”.
2.Учасники номінації.
У конкурсі беруть участь окремі учні, студенти, групи (до 3 осіб), гуртки ( до 5 осіб) тощо, які цікавляться туристсько-краєзнавчим напрямком та європейською просвітою.
3. Загальні вимоги.
Учасники конкурсу мають дослідити в довільній формі найцікавіші і незвичайні свята в європейських та інших країнах світу та описати їх у чіткій відповідності щодо запропонованих критеріїв оцінки.
·         В роботі досліджується свято, яке відзначається тільки в одній країні і вважається маловідомим або невідомим широкому загалу.
·         Робота виконується українською мовою обсягом до 10 сторінок, текстовий шрифт – Times New Roman 14, інтервал - 1, поля - 2 см.
·         Надаються підписані додаткові матеріали (фотографії, малюнки, ілюстрації, схеми тощо), які відображають картину свята та доступні до перегляду.
·         Робота надсилається в електронному вигляді (прикріпленим файлом до листа від заявника) на електронну адресу tsym.metod.kabinet@gmail.com з поміткою в темі листа „Золотий Колобок. Дослідження свята”.

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією „До європейської спільноти через дослідження традицій і звичаїв народів світу”

 № з/п
Критерій
Бали
1.              
Коротка загальна інформація (до 1 стор.):
- назва конкурсу та номінації;
- назва роботи;
- назва адміністративно-територіальної одиниці та
   населеного пункту;
- заклад освіти;
- інформація про авторів роботи (прізвище, ім’я, по
  батькові, місце роботи/навчання, посада);
5 балів
2.              
Анотації (короткий опис) роботи (до 1 сторінки):
- назва країни;
- назва свята;
- терміни та рівень (місцевий, регіональний, національний) проведення; 
- організатори;
- кількість учасників;
- список джерел інформації
10 балів
3.              
Відповідність вимогам щодо оформлення:
-       обсяг роботи  – до 5 сторінок (окрім титульної та додатків);
-        шрифт Times New Roman 14, інтервал - 1, поля - по 2 см;
-       додатки (не більше трьох) з підписами
5 балів
4.              
Відображення інформації про свято в жанрі есе (до 1 стор.).
Оцінюється:
·      змістовність;
·      лаконічність; 
·      грамотність та стиль;
·      вказаний автор/и тексту есе
12 балів
5.              
Оригінальність роботи:
-   досліджується свято, яке  проводиться тільки в одній країні;
-   відображена історія виникнення свята.;
-   визначений тип свята (державне, фольклорне, релігійне тощо);
-   цікаві випадки з історії проведення свята
Вітається дослідження свят, які є маловідомими або невідомими широкому загалу.
13 балів
6.              
Опис проведення свята: хто організовує та проводить (державні/недержавні організації, активісти місцевих громад, фонди тощо); як проходить підготовка; коли і як починається; скільки триває, хто бере участь; коли і як закінчується; традиції (особливості) проведення
20 балів
7.              
Дослідження аналогії щодо:
- проведення подібних свят (навіть у минулому) в інших країнах Європи та світу   (зокрема в Україні);
- історії їх виникнення,
- дотримання традицій тощо
10 балів
8.              
Відповідність додаткових матеріалів темі роботи та їх якість
5 балів
9.              
Туристична привабливість свята:
зацікавленість з боку туристів  (з яких країн, кількість гостей, можливість брати безпосередню участь в події тощо, приклади)
10 балів
Загальна сума балів
90 балів

Номінація
„Розробка масового заходу з військово-патріотичного напряму з написанням журналістської статті на прикладі шкільних,  районних/міських етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”)

1.    Мета і завдання номінації.
Сприяння фізичному, мораль-психологічному, інтелектуальному, ідейно-духовному вихованню і самовихованню юних захисників Вітчизни на основі українських національних традицій, християнської моралі, прикладів мужності і героїзму українських воїнів, земляків, учасників Революції гідності, АТО тощо. Урізноманітнення методів і форм виховної роботи, популяризація та впровадження інновацій у навчально-виховний процес закладів освіти Дніпропетровщини.
 Кінцевий результат:
·      підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі  методики козацько-лицарського виховання і створення потужного молодіжного патріотичного руху за підтримки органів влади та місцевого самоврядування;
·      розвиток та популяризація українських спортивних та бойових традицій, відродження національних єдиноборств, зацікавлення та заохочення молоді до військової служби;
·      підготовка учнівської молоді до виконання громадянського і конституційного обов’язку – служби в лавах Збройних Сил України та в рядах Національної гвардії України;
·      узагальнення збірки кращих інноваційних матеріалів щодо створення єдиної системи патріотичного виховання молоді на Дніпропетровщині.
2.    Учасники номінації.
            У конкурсі беруть участь педагоги, керівники позашкільних закладів освіти, методисти з виховної роботи, відповідальні за ТКР в регіоні, керівники гуртків, представники громадських організацій як одноосібно, так і в складі авторських колективів (не більше 3-х осіб).
3.    Загальні вимоги.
·      Учасники конкурсу представляють журналістську статтю українською мовою про проведений масовий захід під гаслом: „В єдності – сила! В силі – перемога!” (2 сторінки друкованого тексту).
·      В статті в цікавій формі повинно бути відображено хід інноваційного масового заходу ( сценарії урочистого відкриття/закриття шкільного, районного або міського етапів гри „Сокіл” („Джура”), ранкової або вечірньої збірки табору, організаційні засади та структура гри, символіка, виховний ідеал тощо), наведені приклади-факти з підготовки та проведення заходу, обґрунтовано його значення та цінність для учасників і колег в практичній діяльності.
·      Розробка (сценарій) масового заходу (обсягом не більше 10-12 сторінок;  текстова частина набирається шрифтом Times New Roman, кегль 14 (у таблицях – 10–12), інтервал друку 1, вирівнювання по-ширині, абзацний відступ 1 см, вихідний формат документу А4. На титульному аркуші зазначається навчальний заклад, адміністративно-територіальна одиниця, автори, назва конкурсу і конкурсної номінації, на яку подано роботу, контактні дані для оперативного зв’язку із авторами роботи та містить наступні змістовні блоки:
ü вступна частина, де вказується мета та основні завдання масового заходу, для якої категорії вихованців розробка підготовлена, на яку категорію педагогів розрахована (0,5 – 1 стор.);
ü загальний сценарій масового заходу;
ü план підготовки, рекомендації;
ü кількість учасників заходу;
ü відгуки від учасників та відвідувачів заходу, їх побажання (в т.ч. від козацьких, громадських організацій);
ü список використаної літератури, враховуючи Інтернет-джерела;
ü копії наказів про проведення та підсумки масового заходу;
ü наявність стислої характеристики та фото автора(ів).

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією
„Розробка масового заходу з військово-патріотичного напряму з написанням журналістської статті на прикладі шкільних,  районних/міських етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри „Сокіл” („Джура”)

№ з/п
Критерії
Бали
1.
Наявність стислої характеристики автора(ів) заходу.
5 балів
2.
Відповідність статті жанровим вимогам.
20 балів
3.
Оформлення роботи, стиль, грамотність та охайність.
5 балів
4.
Залучення громадських організацій, військових частин, козацьких формувань, волонтерів, учасників Революції гідності, АТО до участі у заході
15 балів
5.
Використання інноваційних форм та методів виховної роботи. Методичний рівень рекомендацій
10 балів
6.
Якість та доцільність представлених додатків, відгуків.
5 балів
7.
Досконалість підготовки та майстерність проведення масового заходу. Його практична спрямованість, враховуючи кількість охоплених.
10 балів
8.
Цінність масового заходу, його виховне та освітнє значення.
Можливість використання даної розробки в інших регіонах.
10 балів

Загальна сума балів
80 балів
           
Номінація „Герої не вмирають”

1.    Мета і завдання номінації.
Зібрання, систематизація та узагальнення інформації про патріотів Дніпропетровщини, які  були учасниками Революції гідності, захищали, захищають територіальну цілісність України на Сході, допомагають щоденно українським воїнам і особам внутрішнього переміщення (переселенцям); виховання національної гідності, збільшення кількості дітей та молоді, які пишаються своїм українським походженням, громадянством та готові до захисту своєї Батьківщини.
Кінцевий результат:
·      Знання про видатних і маловідомих особистостей земляків-патріотів шляхом дослідження історії життя кожного та представлення їх імен широкому суспільному загалу;
·      Створення експозиції музеїв при закладах освіти Дніпропетровщини про захисників Вітчизни 2013-2016 років;
·      Укладання і видання збірника «Герої не вмирають».
2.    Учасники номінації.
Представляти до конкурсу інформаційні матеріали мають право окремі учні, гуртківці, студенти, педагоги, організатори туризму тощо як одноосібно, так і у складі авторських колективів (у кількості не більше трьох осіб). Вік учасників не береться до уваги при оцінюванні якості конкурсних робіт.
3.    Загальні вимоги.
·      Учасники конкурсу мають дослідити в довільній формі історії життя учасників Революції гідності, АТО, українських військових, причетних до подій на Сході України, добровольців, волонтерів та описати їх у чіткій відповідності до Критеріїв оцінювання, враховуючи те, що вони є або були жителями Дніпропетровської області. Узагальнений інформаційний матеріал може бути у формі статті, новели, поеми тощо про захисників Вітчизни, які представляють той регіон де мешкає домінант. Обсяг дослідження до 12 сторінок друкованого тексту.
·      В одній роботі може бути опис дослідження історії життя одного героя (учасник Революції гідності, АТО, український військовий, доброволець, волонтер). Опис дослідження життя героя повинен бути глибоким, змістовним, всебічним, мати причинно-наслідкові зв’язки, аналітичний погляд на поведінку, виконання священного конституційного обов’язку, суспільну активність та професійну діяльність, вчинки тощо.
Елементи біографії героя повинні бути конкретними і яскравими, присутність особистої думки автора, особисте відношення до героя, хвилювання за його долю сприятимуть душевності розповіді, правдивому відтворенню історичних подій сьогодення.
·      Робота-дослідження повинна містити якісну кольорову фотографію героя розповіді (10 х 15), до 8 фотографій різних форматів про його життя, рідних, друзів тощо, також газетні публікації, інтернет-повідомлення, копії власних документів героя, копії його нагород, якщо вони є, спогади друзів.
·      Важливо звернути увагу на заходи, які проводилися в регіоні щодо вшанування українського героя – учасника Революції гідності, АТО, військового, добровольця, волонтера  (вечір зустрічі, встановлення пам’ятників, відкриття пам’ятних дошок, відвідування шпиталів, лікарень тощо), на шанобливе відношення до його батьків та родичів.
·      Текст матеріалу надається в друкованому вигляді з електронним носієм (диск), загальним обсягом не більше 25 сторінок з додатками (шрифт Times New Roman, 14, інтервал 1,5; додатки у форматі JPG з роздільною здатністю 300 dpi).

Критерії оцінювання конкурсних робіт за номінацією
„Герої не вмирають

№ з/п
Критерії оцінювання
Бали
1.
Коротка загальна інформація:
-  назва номінації;
-  назва роботи;
-  назва населеного пункту (повністю);
-  назва закладу освіти (повністю);
-  про автора (авторів): ПІБ повністю, місце роботи або навчання, посада або клас
5 балів
2.
Відповідність вимогам щодо оформлення (шрифт, стиль, грамотність, жанрова специфіка, наявність електронного носія, загальний обсяг до 25 друкованих сторінок з додатками, список джерел інформації)
15 балів
3.
Відповідність матеріалу вимогам конкурсу:
-  ПІБ (повністю) героя;
-  дата та місце народження;
-  відомості про батьків, власну сім'ю (при наявності), рідних та близьких;
-  в/ч та місце її знаходження або волонтерська чи громадська організація, інші суспільні інституції, до яких має пряме відношення герой;
-  звання, нагороди, якщо вони є;
-  обставини загибелі, поранення, якщо вони мають місце;
-  спогади друзів, військовослужбовців, рідних та інших людей;
-  заходи, які проводилися в регіоні щодо вшанування героя;
-  якість додатків;
-  підписи фотографій
20 балів
4.
Повнота і точність описової частини:
-  дослідження історії життя героя;
-  цікаві випадки з історії життя;
-  свій погляд, своє ставлення до подій та героя;
-  оригінальність змісту;
-  лаконічність;
-  посилання на додаткові джерела
25 балів
5.
Пізнавальна, виховна та естетична цінність роботи
15 балів
6.
Розміщення інформації про героя в музеях або куточках при закладах освіти області
10 балів

Загальна сума балів
90 балів


Немає коментарів:

Дописати коментар